San José.


Men innan jag berättar om våran första dag i Costa Rica så kan jag ju berätta om hur vi kom dit. För det gjorde vi ju faktiskt till slut. Efter så mycket blod, svett och tårar så ni anar inte. Okej, kanske inte blod då.
 
Resan ner till Frankfurt gick hur smidigt som helst, förutom att planet blev lite försenat så att vi var tvugna att kuta genom hela flygplatsen i Frankfurt bara för att komma fram till gaten och bli nekad att flyga. Johanna och Fia var det inga problem för, men min ESTA ansökan hittade man tydligen inte. Så där stod jag, sliten och trött som aldrig förr och storbölade inför chockad flygplatspersonal, innan dom kom tillbaka och sa att jo man hade visst hittat den. Emotionell bergochdalbana ja.

10 timmar senare landade vi i Houston, Texas där vi köade, fikade på starbucks och köade lite till. Resan ner till Costa Rica gick bra, förutom att en äldre man blev dålig (nåning med hjärtat/blodtrycksfall?) och det blev en himla uppståndelse kring det. 
 
 Nu är vi i alla fall framme, bor på ett jättegulligt litet hotell och har det gött! Idag har vi matat och gullat med apor, pratat med papegojor och glott på skräckinjagande krokodiler och ormar på typ ett reservat där det fanns massa omhändertagna djur. Bilder kommer senare, men det var hur underbart som helst! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback